ALLE: Skoleklasser søges til anderledes madprogram, KBH

Drenge og piger 10 - 13 år, København

ANSØG GRATIS UDLØBET

Skoleklasser søges til anderledes madprogram kaldet "Pierres Køkken".

Om programmet:
To skoleklasser fra forskellige skoler skal dyste i et anderledes underholdende mad program. Konkurrencen i mellem klasserne består i at lave fin fransk Gourmet mad i et studie tv køkken og aldersgruppen for deltagerne ligger omkring 6-7. klasse eller omkring de 12 år.

Mange af de unge deltagere har sjældent eller aldrig rørt nogen form for madlavning eller for den sags skyld kogt et æg. De manglende mad kundskabsfærdigheder hos de unge sat op mod den fine franske gourmet mad skal forstærke mad programmet og dermed give en ekstra stor underholdningsværdi.

De medvirkende
De medvirkende i dysten er henholdsvis én pige og én dreng på hvert hold.
Vi har en vært på programmet, som styrer dysten og optræder som den støttende og fortrolige ven til de to hold.
Vi har en dommer, klædt ud som en sur fransk kok i sand ”Ratatouille” tegnefilmsstil. Den franske kok hedder Pierre, taler med accent og stiller sig meget kritisk overfor begge mad hold og er den sure utilregnelige person som kan finde på at kaste deltagernes mad overbord, og ned til grisen.
Vi har de to skoleklasser og forældre til de to deltagende hold. Forældrene bliver af værten, i løbet af mad programmet, spurgt ind til deres børns mad færdigheder og hvordan de klarer sig med madlavning på hjemmefronten.
Den sidste medvirkende i mad programmet, men også den absolut vigtigste i showet er vores maskot og altædende gris ”ædespalte”. Han medvirker primært som skraldespand for det tabende holds mad eller når vores franske kok virker utilfreds med en ret eller når noget forkert mad bliver lavet af de to hold. Vi hører konstant små Soundbites fra grisen som Mic’es op og evt. får et fast Pig Cam monteret.

Datoer:
Optagedage for vores små indslag vil være: 26, 27, 28 maj. Dette vil foregå på jeres skole med klasserne. Dog ikke alle datoerne og vi er meget fleksible. 

De faste optage datoer i studie vil være: 13 juni (generalprøve), 16 juni (optagedag for show), (evt. 17 juni)

Udgifter:
Da det er et skoleprojekt (Film-og Tv-produktionstekniker uddannelsen) har vi ikke den store økonomi at råde over. Vi vil selvfølgelig sørge for at børnene har det godt imens de er hos os og der vil være lidt sodavand etc.
Vi kan dog garantere et flot visuelt og underholdende show, hvor børnene vil have det sjovt imens de er med. 

Forløbet:

Intro og grafik: Værten speaker en introduktion til mad programmet og samtidig ruller programmets navn frem og et billede af vores sure franske kok med noget mad i den ene hånd og kokke kniv i den anden hånd. Ved siden af den franske kok står vores højtelskende gris.

Studie: ”Velkommen…” og værten siger goddag til de to skoleklasser, lærere, forældre. VÆRT: ”Lad os lige kigge lidt nærmere på hvem vores første hold er…?”
 
VTR 1: Kort præsentation af hold 1 i evt. High Speed.


Studie: VÆRT: ”Giv en stor hånd til hold 1 fra Jyderup Friskole…” Hold 1 kommer ind fra siden og laver en entré i tv-køkkenet. VÆRT: ”Lad os se hvem dagens værdige modstander til vores første hold er…?”


VTR 2: Kort præsentation af hold 2 i evt. High Speed.


Studie: ”Giv igen en rigtig stor hånd til dagens hold 2 fra Tingballe skole…” Hold 2 kommer løbende ind fra siden og laver entré i tv-køkkenet.

Studie: Værten præsenterer den sure franske kok og vores franske kok laver efterfølgende sin entré i studiet. Værten ridser reglerne op for dagens dyst, præmisser og gris.
VÆRT: ”Lad os straks se den første mad udfordring som vores sure franske kok Pierre her giver vores to hold i dag?”.
VTR 3: High Speed præsentation af den første ret i dysten. Retten bliver lavet og præsenteret af Pierre i et neutralt køkken setup eller kun et tæt High Speed closeup af tallerken, ret og Pierres hænder.


Studie: Pierre hopper spontant ind foran et studie kamera med omtalte ret fra VTR delen og strækker hånden frem til de to hold og siger ”Qui”.

VÆRT: ”Men før vi går i gang med vores mad dyst så kan jeg se at der mangler en ekstremt vigtig ingrediens til jeres første ret! Hvem kan sige mig hvad det er…?” Eleverne svarer og værten henter det som mangler til retten i det store køleskab i studiet.

CK 1: Værten hopper ind i køleskabet for at hente det som mangler til retten til de begge hold og hopper tilbage ud af køleskabet omgivet af effekt røg, der giver illusionen af et koldt køleskab.

Studie: VÆRT: ”Uhh… hvor er der bare koldt inde i mit køleskab”.

Værten kommer ud fra køleskabet med en ingrediens til retten og giver point på en tavle til det hold som gættede først!

Holdene går i gang med første ret. Værten hepper og ser begejstret ud, i mens vores sure franske kok ser kritisk på og kommenterer arbejdet i køkkenet.

Imens holdene arbejder med første ret, tager vi med den sure franske kok ned til grisen ”ædespalte” for at høre historier/ anekdoter.

En klokke ringer efter en fastlagt tid på 4-5 min. og holdene skal være færdige og præsentere første ret for vores sure franske kok og dommer. Det vindende hold får point og det tabende hold får deres mad sendt ned til grisens fold.


VÆRT: ”Ups… det var ikke så godt! Hvor er det synd for vores hold men dejligt for vores dejlige lille gris”.

Break/ klap


Studie: VÆRT: ”Vi bevæger os videre til den sidste ret i dag i vores store franske mad dyst, men før vores to hold går i gang…”

Værten introducerer en lang VTR for at få ryddet køkkenet og gjort klar til den sidste ret/ dyst.


VTR 4: Vi ser de to hold tage på indkøb i special butikker til den næste ret (Løgismose på Nordre Toldbod) eller ser de to hold besøge en fin fransk restaurant, hvor en ”rigtig” kok laver mad, eller giver de to hold gode råd med på vejen.


Studie: Værten lægger op til den ret 2 i mad dysten.

VÆRT: ”Lad os se hvad Pierre har i gryden til os, til den sidste ret og som vores to hold skal til at lave for os..."


VTR 5: High Speed præsentation af første ret i dysten. Retten bliver lavet og præsenteret af Pierre i et neutralt køkken setup eller kun som et tæt High Speed close up af tallerken, ret og Pierres hænder.


Studie: ”Men før i når at komme for godt i gang, så kan jeg se at der IGEN mangler en enkelt ting til jeres sidste ret?”


Et af holdene gætter rigtigt først og værten bevæger sig ind i vores store køleskab for at hente, det som mangler til desserten.

CK 2: Værten går i køleskabet…


Studie: Værten vender tilbage fra køleskabet.
VÆRT: ”Hold op… hvor er der koldt derinde! Værsgo her er det i mangler til jeres ret og holdet fra Tingballe skole får selvfølgelig et velfortjent point for at gætte rigtigt. Stillingen er nu…?”. ”Nu bliver det spændende…” ”Men værsgo og start på jeres ret NU!!” (Uret går i gang…)

Holdene går i gang med ret 2. Værten bevæger sig hen til forældrene til de deltagende for at spørge ind til deres mad færdigheder i et køkken. Værten spørger også de forskellige klasser om hvordan de synes at det går for vores to hold i tv-køkkenet. Den franske kok stresser og kommenterer maden i høje franske gloser og vendinger.


VÆRT: ”Hvordan synes du at de to hold klarer sig Pierre?” vært og kok taler sammen om holdenes præstation og færdigheder. VÆRT: ”Hvordan synes i at det går for de to hold her i køkkenet…?” (De to klasser hujer og klapper med bannere osv.)

Værten henvender sig til de to hold.

VÆRT: ”Hvordan går det så her hos jer? Er det en svær ret at lave?” De to hold svarer.

Uret tikker ned fra 30 sekunder og ringer for sidste gang med samme sceneri som tidligere med kok der bedømmer, gris der får tabers mad, point gives af vært osv.
En vinder kåres og alle klapper…


VÆRT: ”Det var så dagens dyst i at lave svær og udfordrende, men sjov mad. Tak til de to hold… Se med i næste uge hvor jeg får besøg af to nye skoleklasser, som skal dyste og lave mere mad… ”Tak for nu og husk… hvis sovsen skiller? Bare kald på mor!"

Programmet slutter i studiet med de to skoleklasser ude på gulvet samtidig med at Credits kører.

DELTAG:

Hvis i ønsker at deltage, kan i kontakte Jonas på e-mail: Hf3jonas@gmail.com eller tlf.: 26841894

Info om casteren

Medlem:
Login for info
Antal opslag:
Login for info
Afventer MitID